Cryotherapie

Cryotherapie is een behandeling die werkt door middel van bevriezing van weefsels met als doel diverse huidaandoeningen te behandelen. Kliniek De Medici biedt met de unieke CryoPen® de nieuwste supersnelle behandeling op het gebied van Cryotherapie aan in Nederland.

Met de Cryopen kunnen heel gemakkelijk, snel en doeltreffend fibromenwrattenouderdomsvlekken en alle verdere goedaardige huidletsels verwijderd worden.

Kaaklijn

Heeft u vragen over een behandeling? Kom eens langs in de kliniek

Meest-voorkomende-indicaties-CryoPen

Cryotherapie indicaties:

• Wratten (verrucae vulgaris).
  • Ouderdomswratten (verrucae seborrhoica)
  • Voetwratten (verrucae plantares).
  • Goedaardige bloedvatgezwelletjes (angiomen).
  • Steelwratjes (fibromen).
  • Ouderdomsvlekken (actinische keratosen) en pigmentvlekken (lentigines solaris).
  • Waterwratten (molluscum contagiosum).

Ondanks dat dit onschuldige huidverschijnselen zijn, zijn ze desalniettemin voor de betreffende persoon zeer hinderlijke en met name ontsierende fenomenen. Deze vragen dan ook om een effectieve aanpak. Een behandeling met de revolutionair nieuwe CryoPen® is in grote lijnen gelijk aan bevriezing met vloeibare stikstof. Echter deze vrijwel pijnloze en zeer effectieve behandeling biedt een aantal essentiële voordelen ten opzichte van de reeds langer op de markt bestaande technieken. Nooit eerder beschikte men namelijk over zoveel direct inzetbare vrieskracht (ultra cold is -127F), werkt de Cryopen® heel precies, tot op de millimeter nauwkeurig (geen beschadiging van omliggend weefsel) en wordt er gebruik gemaakt van zeer hoge druk (725 psi, zodat de vrieskou sneller naar de bodem van het huidletsel gaat). Zo wordt er ongemak en pijn voor de patiënt voorkomen, doordat behandeling van gezond weefsel wordt vermeden.

Er is geen verdoving of nazorg nodig.

De behandeling vindt plaats in slechts enkele seconden. De behandeling is snel, vrijwel pijnloos en zeer effectief. Na verloop van tijd zal er een korstje op de behandelde plaats ontstaan en gaat het genezingsproces van start. Het genezingsproces na de behandeling duurt ongeveer 1 á 2 weken. Na het loslaten van het korstje is de nieuwe gladde huid vaak nog licht of roze van kleur. De huid kleurt na verloop van tijd weer langzaam bij in de juist huidteint. In de tussentijd is het raadzaam om de nieuwe huid 4 weken goed te beschermen tegen de zon door de nieuwe huid in te smeren met een hoge factor zonnebrandcrème.

Heeft u vragen over een behandeling? Kom eens langs in de kliniek

Webshop