Wratten

Wratten (verrucae vulgaris )

Bijna iedereen heeft wel eens een wrat gehad. De gewone wratten (ook wel verrucae vulgaris genoemd) zijn goedaardige, verheven, bloemkoolachtige en vast aanvoelende uitgroeisels van de huid. Meestal zijn er meerdere wratten gelijktijdig aanwezig. Voorkeursplaatsen zijn vooral de handen en vingers, soms de knieën, ellebogen en het gelaat. Gewone wratten komen vaak voor, vooral bij kinderen, echter ook bij volwassenen.

Melasma

Heeft u vragen over een behandeling? Kom eens langs in de kliniek

wratten_kliniek_de_medici

Oorzaak wratten

Wratten worden veroorzaakt door virussen en zijn besmettelijk. Ze worden overgebracht door iemand die al wratten heeft. De virussen die de verwekkers zijn van de gewone wratten, worden officieel “humane papillomavirussen” genoemd.

Cryotherapie indicaties:

• Wratten (verrucae vulgaris).
  • Ouderdomswratten (verrucae seborrhoica)
  • Voetwratten (verrucae plantares).
  • Goedaardige bloedvatgezwelletjes (angiomen).
  • Steelwratjes (fibromen).
  • Ouderdomsvlekken (actinische keratosen) en pigmentvlekken (lentigines solaris).
  • Waterwratten (molluscum contagiosum).

Behalve de gewone wratten (verrucae vulgaris) bestaan er ook nog de voetwratten (verrucae plantaris), vlakke wratten (verrucae planae) en gesteelde wratjes (verrucae filiformis).

Wratten gaan vaak vanzelf weer. Echter dit kan maanden tot jaren duren. En soms kan een wrat last geven, op een irriterende plek zitten of cosmetisch storend zijn. Ook ter voorkoming van verdere uitbreiding kun je de wratten dan behandelen.

De behandeling van eerste keuze bij verrucae is bevriezing oftewel cryotherapy. We doen dit bij Kliniek De Medici met de unieke Cryopen, de nieuwste supersnelle behandeling op het gebied van Cryotherapie in Nederland. Tengevolge van de bevriezing vindt weefselbeschadiging plaats. Hierbij kan een (bloed)blaartje ontstaan. Dit geneest echter binnen een paar weken. De behandeling is vrijwel pijnloos, snel en zeer effectief.

Indien u vragen heeft over onze behandelingen, neem dan gerust geheel vrijblijvend telefonisch contact met ons op, of stuur een e-mail.

wratten_cryopen_behandeling_kliniek_de_medici
Webshop